fredag, mars 26, 2010

Rektorn ringde nu

Rektorn ringde efter mitt mail.

Han ska ta ett snack med alla berörda lärare att nu får det vara nog!
Min kille är inte värre än någon annan, Rektorn har kollat A och klassen lite och sett hur det går till.

Han har sett andra elevers beteende och A:s beteende. Han har sett vad andra elevr gör för att få A i dålig dager. Han har kollat alla.

Åh så skönt!! Äntligen ska A få upprättelse!! Jag hoppas att andra elever får samtal hem också.. eller det hoppas jag faktiskt inte egentligen utan jag hoppas att det bara blir bra nu att A kan få lite ordning och reda. Att lärarna öppnar ögonen och ser dom andra elevernas fel och att det i sin tur ska hjälpa A att få en fungerande skolgång!

att det ska hjälpa A att slippa bli arg att det ska hjälpa A att bli lugn och känna sig omtyckt och duktig!

18 kommentarer:

  1. Så bra! Bra om dom andra får brev hem.tycker jag. Om det behövs.. Så d blir ett slut.

    SvaraRadera
  2. Det var jag det där uppe men det förstod du nog ;)
    Bra om dom som berörs får veta det hemma .
    Träffade A och D med ett gäng på McD idag , då jag skulle ha tag i Issa för att hon hotat ( igen)både Lova och Malene.
    Så jäkla kaxiga så fy fan , malla fick tuppjuck och skällde på D som var lika kaxig som Issa tillbaka .
    Jag stog mitt i mellan , det var från D som Malene fick höra att Issa letade efter henne i skolan ,
    A var inte skyldig till det , han sa inte ett pip ;)
    Den där Issa ungen skulle jag inte ens låta mitt barn umgås med bara så du vet hon har ett jäkla rykte ,med killar sex sprit stöld kbark osv bara så du vet .
    Jkla skitungar som er kaxiga mot vuxna , er så himla glad för att Malene inte er så hon skulle aldrig våga sätta upp sig mot en vuxen eller en annan förälder....

    SvaraRadera
  3. Ja jag hörde att ni varit där... andré vill inte prata med folk längre dessutom är han en väluppfostrad och fin kille.

    SvaraRadera
  4. Maria

    Synd att du inte var med och såg vilka typer din son umgås med. Andre sa ingenting men han satt och grimascherade och gjorde inte ett skit för att Malene och Lova inte skulle få spö av Issa. Tråkig historia öht.

    Inget barn ska behöva känna sig mobbad och hotad i skolan. Hoppas det inte är din son eller Danne som är utsatta nästa gång!

    Mallaförbannadbralla

    SvaraRadera
  5. Malla,

    Min son är inte inblandad i det här. A och M har sina duster hela tiden och har alltid haft. Vad som hänt nu är inte A inblandad i. Han behöver absolut inte ta ställning för någon. A säger själv att han måste höra båda sidor för att kunna ta ställning och någons parti eftersom han inte hört båda sidor tar han ingens parti. Han och M umgås inte och pratar absolut inte med varandra längre. A vågar inte säga ett ord till henne längre. Tråkigt det som hänt med M. Grimaser? Han använder sitt ansikte mycket då han är nervös, förbannad eller osäker. Det är inga grimaser utan ticks, han kan tyvärr inte rå för det men skulle väldigt gärna slippa ha dom... ser ut som grimaser men är inte det. han gör så ofta hemma också, inget han kan styra över tyvärr.

    André är mobbad i skolan, jag ska ha möte i skolan nästa vecka pga det så jag vet hur det är, det har pågått hela 8:an men kommit fram nu.

    Jag gillar inte att bli indragen i något som inte berör varken mig eller min son och kan heller inte dra några slutsatser av vad som hänt eftersom jag inte hört någon av versionerna.
    D är en bra kille om man bemöter honom på rätt sätt. Jag har sett honom hemma här, i skolan, hos honom och vet att även han är en osäker kille. Mot mig beter han sig alltid bra och vad som hände på Mc donalds har jag bara hört en version av och den var ju varken bra för dig, M eller D.
    Jag hoppas att allt löser sig för M. Trist att det ska vara så hårt! / Maria

    SvaraRadera
  6. Nu blir jag förvirrad?? Är det samma André som du skriver om Malla? Jag känner inte den killen. Jag känner André som en jättefin,snäll och trevlig kille! Du ska se min son.. haha. Nu pratar vi tonårs problem ;-)Jag överlever för min son är inte värre än någon annan på skolan. Jag har hela tiden trott att Billy är värst. Men jag var på ett möte på skolan och det är fler som ställer till det. Kändes bra för jag har hela tiden trott att det bara är Billy som är problemet!!
    Jag ödslar inte så mycket tid på om han tjafsar med klasskompisar. Det brukar dom lösa själva till slut.
    En sak fattar jag inte heller. Om André gör något så är det ett problem .. och när han INTE gör något så är det oxå ett problem??????
    /Veronica

    SvaraRadera
  7. Ska jag vara TYDLIG? Sluta sök problem som inte finns. Och förstora inte upp småsaker! Focusera inte på det dåliga utan förstora dom bra sakerna ist.
    /Veronica

    SvaraRadera
  8. jag tror Malla menade att dom kompisarna runt skulle stöttat den som blev hotat,mobbad inget annat , nästa gång är det nån annan, , så tror jag hon menade , när jag läste inlägget under som malla och Veronica kommenterat.
    oavsett vem det gäller liksom.
    Hoppas du förstår hur jag menar ;)
    Ingen har beskyllt A eller D för den delen ( forutom att han er jäkligt uppkäftig,men det är han ju även om mamman är med)
    för nått ni missuppfattar , läs igen ;)
    Dom Malla syftar på er Issa och gänget, dom har inga föräldrar som sätter gränser, dom ungarna har provat det mesta och varje helg är det röka på supa och resten av paketet,
    Ps Veronica läs igen ;)
    Hitta inte fel när det inget finns här;)

    SvaraRadera
  9. Maria & Veronika

    Jag tror ni ska läsa ytterligare än gång vad jag verkligen skrev. Inte vad ni tror att jag skrev.

    Jag uppfattade i en annan blogg att du blev sårad Maria. Eller din son? Hur som haver, så var det inte min mening.

    Jag tycker att det är självklart att man ställer upp för de som är utsatta. I min värld är det ALDRIG okej att ställa sig bakom folk som hotar och skriker högst. Det kritiserar jag. Att era killar inte har "stake" nog att sätta stopp för dylika idiotier, förvånar mig att du försvarar.

    Vem som får prata med vem, har jag ingen aning om, och jag kan inte påstå att jag bryr mig. Rent förnuftsmässigt så säger det mig att vem som än hade stått upp för M hade fått "cred" just för det. Inget barn ska behöva bli hotad i skolan. Är det en kontroversiell åsikt?

    Skulle någon av er accepera att era barn blev utsatta av hot från barn från andra skolor? Ja.. Då är vi nog helt enkelt inte överens i sak. Jag hoppas både A & D slipper det. Och att det finns andra vuxna som sätter gränser, även då.

    Och V, du får ursäkta mig, men jag kritiserar inte A. Jag kritiserar/kommenterar händelser. Och vad du än tror så har jag ett helt koppel av tonåringar runt omkring mig. Har tom en son som varit tonåring. Du är inte den första... Liksom..

    Det du anser vara "tonårskris" anser jag vara ganska allvarliga saker. Vi kanske lever i olika världar. Men om det hör till vanligheterna att stjäla och ingå i en mobbinggrupp. Så kan jag skatta mig lycklig som sluppit så´nt skit. Eller så beror det på olika uppfostringsmetoder? Jag vet inte.. Men jag är inte så särdeles intresserad av din "hemmasnickrade" analys av vad jag avser. Eller att jag skulle vilja A illa. I min värld är det tvärt om. Om man bryr sig, sätter gränser, vågar se igenom skitsnack och lögner. Facar ungarna och engagerar sig så bryr man sig mer än om man bara försvarar och accepterar.

    Och jag tror att A är en vildhjärna. Mycket "här och nu". Men som alla andra ungar/tonåringar är han en "oslipad diamant".

    Något annat har jag aldrig tyckt om honom.

    Pok

    Mallanubörjarjagruttnatillbralla

    SvaraRadera
  10. Vi har tydligen helt olika uppfattningar du och jag. Missförstånd eller okunskap kanske.. Sen grimaser... fult att ge sig på honom för det tycker jag när du inte känner honom. /M

    SvaraRadera
  11. Nu fattar jag ingenting. Som vanligt Malla så lägger du ord i min mun. Du förvränger och förstorar allt. Du lägger påstående om hur jag tänker och hur jag är som person.

    Nu vill jag vet vad du menar och hur du tänkte när du skrev detta??

    citat....
    Andre sa ingenting men han satt och grimascherade

    Var inte ni två vuxna där vid Mc donalds? Och ni kunde inte hantera två ungdomar? Utan måste utse en syndabock???
    Verkar som - Bara André hade ställt sig upp och tagit parti så har allt varit bra???
    Har jag förstått rätt nu? Eller vad hände igentligen??

    Och du.. jag tycker du ska polisanmäla André. Precis som två föräldrar gjorde mot min son. Han satt i korridoren tillsammans med typ 80 andra elever. Något väldigt dumt händer där. Min son såg inte ens detta och rektor rentvår min son. Men liks förbannat så finns det föräldrar som anser att passivt titta på är likadant som mobbing.
    Men då undrar jag hur många ungdomar som satt där???
    Vad gjorde du??? Vad sa du???

    /Veronicasåinihelvetetröttpåbitterfitter

    SvaraRadera
  12. Jag har känt André sen han var bäbbe. Han har tics när han blir uppspelt.. nervös o.s.v. Men det verkar ju du veta va?? Eller NOT !!!
    Fult att skriva så om barn tycker jag. Är riktigt jävla arg på dig nu. Han kan inte rå för det!!! Och jag ska tala om för dig att min son umgås med dom mest omtalade personerna på skolan. Men det finns bra och fina sidor av dom killarna med!! Jag focuserar inte på skit hela tiden. /Veronica

    SvaraRadera
  13. Men lägg av nu. Måste man hitta bråk. Inte nån som vill sätta dit andré. Lägg ner forstora inte upp allt snälla. Jisses viken grej. Detta handlar ej om andre! Å du veronica glöm detta. D var en hög med ungdomar där, mycket kaxiga.men jag tänker inte dra d. Hela greien er förstorad av er. Kärnan i greien,är mobbing,å ingen er på den svagas sida. Blir helt slapp:-) sen tenker vi olika takk å lov./monica tröttnar. Sen grimaserade,fler än andré. Som ungdommar gör. Sen är d svårt med kommentarer. Man kan tolka text i hur man vill,å man vill hitta bråk o fel. Takk o hej

    SvaraRadera
  14. Stopp och belägg både Maria & Veronica, nu får ni ge er. Jag har aldrig uttryckt mig gällande A tic´s. A gjorde helt andra saker än hade tic´s.

    Maria, var snäll och gör inte mig till boven i detta drama. A, har säkert tic´s. Men det kan du väl inte skylla på att han befann sig i mobbargänget? Glöm inte att du kallar det tic´s. Jag kallar det skitungefasoner.

    Jag har aldrig haft problem att se skillnad på tic´s och skitungefasoner.

    Och du Vea. Om du taggar ner skitsnackandet med c:a 75 % så kommer du nog någonstans närmare sanningen.

    Och ja... Vi vuxna sa ifrån när det var en mobbingsituation. Hur i helvete ni kan snurra till det så förbannat så det helt plötsligt är synd om A, fattar jag inte.

    M skulle få spö av deras kompis. Hon och kompisar stod utanför skolan när de slutade. Killarna talade så "snällt" om att så var fallet... Hur i helvete kan ni sitta och försvara så´nt betende?

    Polisanmäla A? Är ni spritt språngande galna? Vad skulle det leda till för A? Och INGEN har anklagat honom enskilt, så vad fan snackar ni om? Är det en uppmaning för att det ska bli än mer synd om A?

    A var där och han var medskyldig. Prata med honom om allvaret i att mobba kompisar istf att pådyvla mig tankar, åsikter och ideer som jag inte har.

    Malladetärvisstnågonsomljugerhärbralla

    SvaraRadera
  15. Veronica..

    Någon ljuger väldigt mycket här. Det var inte 2 personer i det där gänget.. 10 - 12 st, var det. Andre, sa inte ens hej! Så om någon säger något annat är även det lögn.

    Mallavilketjävlaskitsnackbralla

    SvaraRadera
  16. Vea och jag är 2 skilda personer! Vad hon skrivr har jag inte med att göra, vi pratade med varann senast förra veckan då hennes lilla son var kidnappad och då pratade vi inte om A. Jag står för vad jag skriver men kan inte stå för vad någon annan skriver.

    Det jag blev ledsen över i din kommentar var att A grimaseradeoch att du tycker att han gjorde fel. Han gör så när han blir nervös. Man måste känna A bra för att se på honom vad han känner. Han säger själv att han ville inte säga något i händelsen eftersom han inte vet från början vad som hänt. Han har inte varit inblandad och vill inte bli heller. Han har berättat för mig vad som hände där uppe.. D har också berättat. efter vad D fick höra så ville inte A överhuvudtaget bli inblandad i någonting. Jag har inte ljugit om någonting här och det skulle jag heller inte kunna eftersom jag inte själv var med. Men så fort det är något med A så är det fel. Eller så gör jag fel. säger han något i skolan är det fel och säger han inget är det fel. Nu lägger vi ner den här diskusionen eller så hämtar jag spade och hink.. Det här är inte riktigt min nivå på diskusioner och vill Vea eller Malla något så ring, mobilen är på hela tiden!!!

    SvaraRadera
  17. Självklart håller jag absolut med om att hot är helt fel och tjejen gjorde fel om hon nu gjort det. Sen vet jag eller A inte vad som hänt innan eller hur allt gått till och vi bryr oss nu inte om det heller. Har man bara hört en version vet man inget och jag har inte hört någon. Men som du säger.. hot är galet fel och en polisanmälan är helt på sin plats. att berätta för mamman kanske också.. kanske redan är gjort.. vad vet jag..

    SvaraRadera
  18. Malla, Nu får det räcka med vad A inte gjorde den dan. " han sa inte ens Hej" Nej vet du lägg ner nu. kom inte och tala om för mig vad min son inte gjorde den dan. Ring honom vettja eller kom hit en dag när vi är hemma både jag och A så kan du ta det då. Är jävligt trött på att få höra vad A inte gjorde den dan!!! Hälsade du när du kom in? Hälsade du på honom?

    Nu får det vara nog! det var 10-12 ungar där och A sa inte ens Hej.. nej men va jävla synd då.. Lägg ner nu! Jag är jävligt trött på det här nu och allt jävla jidder om vad A inte gjorde!

    SvaraRadera