måndag, januari 11, 2010

Äntligen vanlig vardag igen.



Jag tycker att det är skönt med vardag igen. Kliva upp på morgonen, väcka barnen, äta frukost och komma igång.

Idag är en dag då jag känner mig rörlig.. fantastiskt, kanske min medicin hjälper?

Igår la jag in ett inlägg om tonåringar, det är fantastiskt vilka känslor det upprör. Någon skriver en sak och någon annan reagerar med sin åsikt. Roligt tycker jag.

Det finns inget rätt eller fel då det gäller uppfostran av barn, alla är olika och behöver olika saker men jag tycker att det är intressant att läsa vad ni alla tycker!

Alltid finns det något man kan ta till sig eller lära sig, mycket spännande.

Det är också spännande hur man uppfattar saker, skrift är så lätt att missuppfatta, jag vet att jag ofta kanske skriver lite flummigt. Tröttnar efter att ha skrivit hälften och förkortar sen och då blir det svårförstått eller hela berättelsen kommer inte med. Jag försöker skriva smile gubbar efter då jag inte tar åt mig utan bara vill ställa vidare frågor. Sen kan smilisar missuppfattas som nonchalans också.

Jag ställer gärna följdfrågor för att få veta vad personer menar med det ena eller det andra, detta för att vi alla är så olika och därmed också tycker väldigt olika.

Jag gillar reaktioner och andras tankar. spännande.

Har pratat mycket med A kompis mamma dom här dagarna och vi har verkligen olika syn på vad som är allvarligt och inte. Det som hände i fredags tycker jag är riktigt allvarligt och genomtänkt av ungarna därför lika allvarligt som något annat. Hon tycker att det inte var så farligt.. ett pojkstreck. Jag är stenhård och tar väldigt allvarligt på det, hon tar det coolt och säger att det är lugnt. Vad ska då behöva hända för att det ska vara allvarligt?

Alla ungar gör olika saker och varje sak är allvarlig tycker jag sen får vi föräldrar ta olika kamper hemma. alla har det lika jobbigt men på olika sätt. Den här mamman verkar inte ha det så jobbigt för hennes son gör ju inga allvarliga saker.. hmmmm.

Idag ska jag ha ett möte hemma kl 10 sen ett kl 1 efter det ett möte i orminge kl 14.30. Fullt upp alltså första dagen :)

Roligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar