lördag, januari 09, 2010

Lördagmorgon


Igår drack jag nog några öl för mycket. Cilla och magnus kom hem från florida och ville såklart leka och äta middag. Blev en mycket trevlig spontankväll.

Jag försökte sitta still så mycket det gick för att det inte skulle märkas att jag var full. Hmmm. Vi pratade tonåringar.
Kommer bli tufft när våra tjejer blir stora. Dom manipulerar oss nu, hur ska det bli om 10 år?
Igår var jag hos tandläkaren med smilla. Hon har inte så mycket emalj på dom bakre tänderna eller hon har ingen emalj. Eller kan man vara utan emalj? Vad vet jag.
Hur som helst så flourpenslar man hennes tänder ofta ofta och borstas med någon specialtandkräm.
När hon kände på tänderna upptäckte hon att framtänderna är lösa och 6 års tänderna är på gång längst in.
Smilla blev så stolt. När vi kom hem plockade hon fram en tallrik med okokt pasta och tuggade på.
-Vad gör du? frågade jag
- tuggar hårt så tänderna blir lösare.
Gulletjejen. Nu är hon stor min tjej.

Sen ringde ju då polisen. Vi kastade oss in i bilen och åkte.
Smilla frågade om andré är en tjuv nu. Jaa sa jag. En riktig jävla tjuvunge.
Väl i forum kom polisen och tog emot oss. Vi fick sätta oss i ett rum. André berättade att dom tagit tomma backar på konsum gått ut genom butiken pantat backen gått in och hämtat pengarna. Så gjorde dom 2 ggr. Då blev dom haffade av en civilvakt.

Polisen och vakten sa att andré blev kanske tvingad hmmm. Stor risk. Det såg ut som andré egentligen inte var med på det hela sa dom. Eller hur sa jag.
Nu blir det polisanmälan och soc. Blir toppen tycker jag. Det konstigaste tyckte jag var den andra mammans reaktion. Jag ringde henne efteråt och frågade hur det gått. Hon sa då att hon trodde att det skulle vara värre??? va faan?? Det här var värre, det här var sjukt illa. Spelar ingen roll om man snott ett par jeans för 1500 eller 2 tommar backar för 45 kr. Det är precis lika illa.
Hon tyckte absolut att André ska med till sälen ändå.. hmmm nej du. Inget sälen sa jag.

Sen pratade vi då om vad som hänt och då visade det sig att hon inte hört sanningen. Hennes kille hade ljugit och sagt att dom hittade 2 tomma backar utanför butiken som dom pantat hmm. Jag berättade hela sanningen att dom tömt ur alla läsk ur backen i butiken, gått ut genom kassorna och pantat sen hämtat pengarna, det är faktiskt bedrägeri. hon reagerade inte så mycket på det heller.

Jaaaa.. ni ser. Vi har pratat, pratat och pratat nu hoppas jag att stöld är borta, att det inte blir mer.

André har ångest och mår skit.. han gråter och är deppig. Jag förstår det, det ska han ha.

7 kommentarer:

  1. Men vilken idé?
    Jisses , hoppas han vet vad han har gjort , vad nu än polisen sagt så har han gjort det!
    Men det låter konstigt , den andra mammam pappan blev inte uppringd av polisen eller?
    Låter konstig eftersom hon inte visste hela sanningen! Och jag håller med dig summan spelar ingen roll stöld är stöld oavsett summan !
    Och som du skriver han er lika skyldig även om detta inte var hans idé, dom har ju ändå gjort stölden!
    Och det är bra han skäms, då kanske han fattar vad han gjort , och han inte gör om det , får vi hoppas!
    Skönt att du inte är ensamstående och har stöd hemma av Mange kan va skönt att vara 2 vuxna i såna lägen,

    Kram till dig

    SvaraRadera
  2. Jaa.. absolut hans fel helt och hållet!! Ingen kan tvinga honom att göra saker han inte vill! Stöld Bedrägeri är vad det är!
    Tillsammans är dom jävla skitungar dom där 2.

    Jodå, andra mamman var där också. Polisen sa inte särskilt mycket till henne utan killen fick prata och polisen nöjde sig med det och sen berättade han vad som händer och allt.

    Jaa du.. ringde ju hans pappa också och berättade såklart. Mange får vara den snälla i det här och inte prata med André om det, han trivs i den rollen :)

    Ja nu har han gjort klart att han ska inte in i affärer utan att handla. Hoppas på att det skrämt honom ordentligt med polis, soc m.m.

    SvaraRadera
  3. Hälsa andré att jag älskar honom <3

    SvaraRadera
  4. Du kan trösta dig med att han säkert inte kommer göra det igen !
    det är jag säker på iaf.

    SvaraRadera
  5. Bra Maria..

    Tvinga honom att gå till chefen och be om ursäkt. Öga mot öga.

    Jäfla ungar. Bra med ingen Sälenresa..

    Jag hejjar på dig!

    Pok

    Mallahårdiblandbralla

    SvaraRadera
  6. Kan du inte skicka över honom till mig? Han kan få köra ett bot camp hemma hos mig Mia.
    Jag behöver lite hjälp här hemma, plus att det straffet skulle vara ganska grymt i många mammors ögon att skicka honom till mig.
    Är inte det mer än rätt efter en sådan här sak?

    /The one and only storbyxan Anders

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt att höra, packa ner hans nya dator i ett par veckor, det är förmodligen vad som kommer att göra ondast för honom.

    SvaraRadera