onsdag, januari 06, 2010

Onsdag och röd dag..

Det känns lite märkligt att ha en röd dag till efter alla dessa helger som varit.

Mange jobbar som vanligt och jag är som vanligt hemma.. Tänk om jag istället för att vara sjuk hade varit hemmafru.. Åh så mycket jag skulle få gjort här hemma då. Jag skulle ha städerskan här varje dag samtidigt som jag springer på gymmet, jag skulle ha en uppasserska som tvättade, strök och fixade mina kläder, jag skulle ha en frisör som varje morgon ordnade mitt hår, jag skulle åka till sol och värme i januari 2 veckor, jag skulle inte göra någonting själv och ändå skulle allt bli gjort. Det skulle vara om jag var hemmafru då :)

Nu är det istället tvärtom :) Jag har värk värk och värk och orkar inte göra något. Jag ska faktiskt börja sola solarium tänkte jag mot min psoriasis.. hörde av en tjej med samma problem att det är bra.

Idag ska smilla duscha på golvet nere i badrummet, det brukar vara ett bra sätt att få badrummet städat :) Smilla har kul och för mig blir det lite lättare :)

Idag har jag ungdomarna här.. mysigt när dom sover här hemma tycker jag. Jag ska bjuda dom på Mannagrynsgröt när dom vaknar.. det var en order från dom :)

Jag ska försöka få bort granen idag också, nu är jag måttligt less på den faktiskt.

Vea?? Kan du komma hit och hjälpa till? du är ju grym på att röja och styra upp.

Kommer du till förmiddagsfikat??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar