tisdag, januari 05, 2010

Lugnet..


Tisdagmorgon, barnen sover fortfarande. Jag sitter här vid datan med en kopp kaffe.
Snart ska jag väcka smilla. Hon gillar inte att bli väckt så det kommer inte bli lugnt. Därför njuter jag lite extra av den här stunden nu.

Smilla ska vara på Astrid lindgrens barnsjukhus kl 7.30 idag för att få medicin och 8.30 ska hon röntga magen.. eller runka magen som hon säger.

Jag hoppas på att få ett svar på varför hon bajsar blod med jämna mellanrum, samtidigt som jag inte vill ha något svar. Får jag inget svar är det inget och kanske inte kommer tillbaka. Får jag ett svar är det ännu ett problem.
Delade känslor när det gäller sjukdomar och sina barn.

André kom hem inatt och ligger och sover. sista dagarna innan skolan börjar nu. Delade känslor där också. Det är bra med skola, rutiner, ordning och reda men samtidigt skulle han behöva några dagar ledigt till. Det blir en mjukstart i skolan på torsdag.

När skolan kommer går vi mot våren..
Det är väl underbart! Snart värmer vårsolen marken, snön smälter och fåglarna kvittrar..
Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar