måndag, januari 04, 2010

Tyst i huset

På Morgonen kliver jag upp kl 05. Det är tyst i huset, jag sitter vid datan och dricker mitt morgonkaffe.

Jag njuter av tystnaden och lugnet. Vet att snart vaknar barnen då är det livat igen.

Jag behandlar min värk med massage och medicin innan alla vaknar.. jag masserar fötter och händer, jag rör mig. Jag känner efter ca en timme att lederna börjar mjukna upp lite och då börjar värken. Lagom till 9 på morgonen är jag mjuk i lederna, eller så mjuk jag kan bli. Värken har släppt lite.

Idag vaknade smilla tidigt, hon klev upp 9. Väckte Danne och André som låg i soffan och sov, sen började livet. Jag trivs med livet här hemma när barn, ungdomar rör sig springer, pratar, skrattar, bråkar. Det är en skön blandning att lyssna på.

Danne gick hem och André skulle åka. Smilla blev så ledsen.. ni vet sådär ledsen så hjärtat brister.. Hon gråter tyst, vinkar till André. sen rinner tårarna tyst nedför hennes kinder.. hon känner sig sviken. vill att han stannar hemma med henne, inte bara går till kompisar hela tiden. Hon känner att hon kommer i andra hand att han alltid väljer andra före henne, att han aldrig väljer att vara med henne.
Riktigt så är det inte faktiskt, André är väldigt ofta med sin syster men hon uppfattar det inte så. Det slutade med att André missnöjd stannar hemma för att han inte vill göra sin syster så ledsen

Ibland lider man så med sina barn.. 10 år emellan.. klart dom vill olika saker. Nu sitter dom på varsitt rum och vet inte riktigt vad som ska hända.

Jag ska starta upp ett monopol här och se om dom kan bli nöjda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar