söndag, januari 31, 2010

Blir så trött


På allt som handlar om skola.

Jag har en skitunge jag vet.. Men han får skit för faan allt allt allt som även andra skitungar gör. Dom bus han gör ska han såklart ta konsekvenserna för men det andra???

Skolan ska väl stötta och hjälpa i samråd med föräldrarna? I den här skolan stöttar dom inte..

Dom kan stå och fråga om han är dum i huvet..
Dom kan säga att han inte klarar någonting, att han inte fattar nånting.

Istället för att säga att han är bra men gör väldigt dumma saker och förklara för honom vad han gör fel så iaktar dom honom när han gör dumma saker och säger inget varken till honom eller mig.

Istället för att säga att han gör fel att han beter sig illa så säger dom att alla lärare hatar honom ändå och alla lärare pratar om honom i lärarrummet.

André gör många dumma saker och är en skitunge! Men innerst inne är han en snäll och bra kille.
Istället för att hjälpa honom stjälper dom honom.

så fort något händer i skolan så är det andré som gjort det, när killarna och tjejerna han umgås med gör något dumt får han höra att han gjort det för att han då brukar göra dumma saker. den gången har han då kanske inte gjort något utan bara varit med eller sagt till dom andra att inte göra det dumma...
Istället för att dom då säger att det var bra att han inte var med och gjorde det dumma så säger dom att han gjort det...

I veckan blir det möte i skolan och då ska jag säga exakt vad jag tänker om den skolan! Kanske blir det byte av skola då!

7 kommentarer:

  1. Hej.
    Trodde den tiden var förbi när lärarna frågade / konstaterade att eleverna är dumma i huvudet. Men tydligen inte, hoppas att ni får ett givande möte.

    SvaraRadera
  2. Men vem fan har inte en skitunge;)
    man vet att man lever med dom hahaha!

    Men jisse va har hänt?
    Det där låter inget bra ang lärarna, va konstigt att säga så?? Ä det B som säger så?
    Skönt det er f-möte snart , och jag jobbar inte kväll då!
    Måste styras upp i hela klassen , känns det som , kanske man måste vara med i klassen vi föräldrar, man kan gå en dag var ! eller nått vi får se vad han säger på mötet!
    Lycka till på erat möte och självklart ska du säga hur du känner, och hur du olika du tycker att dom behandlas ungarna alltså!

    SvaraRadera
  3. Jaa du Monica.. det har ju pågått under en lång tid det här men nu har jag ledsnat.. kan inte alltid vara lärarna som har rätt. Nu har jag bett att även rektorn ska vara med på mötet. Tycker det är på tiden så jag får veta vad lärarna tycker och att André får säga vad han känner och tycker. Nån måste ju faktiskt lyssna på honom också. dom är många lärare men bara en André liksom..

    SvaraRadera
  4. tycker jag låter skit bra att du tar med rektorn , !
    Tråkigt jag vet ju har ju själv varit där till o från ,men nu är min lugnare , ett tag i all fall ;)

    SvaraRadera
  5. Ja våra går ju i perider.. är A vild är M lugn och tvärtom.. konstigt..

    SvaraRadera
  6. ja mycket märkligt !
    men ska jag vara ärlig så finns det en bov i detta, en bov med ett annat namn!

    SvaraRadera
  7. Men fy så tråkigt att det blivit så :(
    Självklart ska alla grejer som händer behandlas separat, att bara skylla på en, som brukar vara stökig är ju förlegat !!

    Men det är ju som jag fått höra innan angående min sons mobbing......
    Theo han kan han med, bara så du vet !!
    Förbannade skitsnack :(
    Jag vet att Theo kan vara busig men han är inte elak, det är stor skillnad där =O

    Hoppas att allt löser sig för er, jag håller tummarna !!

    Kram kram på dig !

    SvaraRadera