torsdag, januari 07, 2010

Yes


Nu är det äntligen slut på alla helger. Vardagen sätter igång igen. Skönt tycker jag. Smilla är ledig till på måndag och andré började skolan idag. Tror att han tycker det är lite skönt. Även om han inte trivs toppen i klassen. Han går i en stökig klass. Eller det är några stökiga och han blir en av dom såklart tillsammans blir dom inte så bra. Han har sin bästa kompis i klassen så det är väl bra men tillsammans är dom inte så bra. Han har bestämt sig för att satsa iår och det är bra. Ett tag pratade han om att byta skola för att själv kunna bli lugn men det får han inte. Jag tror det bara blir tokigt. Bättre att han försöker skärpa sig och ställa lite högre krav på sig själv. Det är svårt att veta vad som är det bästa men jag hoppas att jag gör rätt. Jag längtar tills han börjar 9 an. Sen är det snart över. På sportlovet ska kan åka till sälen. Det tror jag han behöver. Komma bort och åka lite snowboard. Härligt. Idag ska smilla och jag åka till sopstationen och sortera alla våra stora sopsäckar. Ska bli skönt att bli av med skiten. Rensa sitt hem, rensa sitt liv. Så lätt och skönt det ska bli. Nu har jag en termin kvar som klassförälder i andrés klass också. Efter det är jag befriad från sånt till smilla kommer dit.

1 kommentar:

  1. Gumman, tro inte att allt slutar nu, du har en jättefin son. Men det är nu allt börjar, du har 2-3 år kvar tills han är perfekt :)

    Cibbe

    SvaraRadera