onsdag, januari 06, 2010

Städar ur julen och slänger ut granen.


Hittade då något som jag inte vet hur jag ska göra med. Mitt samvete säger att jag genast borde lämna tillbaka det jag hittade och min nyfikenhet säger att jag bör snoka vidare i det här. Åh va svårt. Hur ska jag göra? ska jag snoka vilket inte är svårt med det jag hittat eller ska jag bara lämna tillbaka? Gillar inte såna här situationer alls. Berättar sen hur jag gjorde.

Kan tillägga att det jag hittade är något som någon tappat här hemma..
Det kan avslöja saker som jag kanske inte vill veta och som ägaren till saken inte vill att jag vet..

Åhhh.. grrrr... gillar inte alls det här.
Just nu lutar det åt att jag lämnar tillbaka utan att kolla.

2 kommentarer:

  1. Bra Maria!

    Man måste ju inte veta allt.. Speciellt inte under tvång. Dvs ägaren har inget val i att låta dig veta. Du ta bara för dig av hans/hennes intigritet, utan att fråga.

    Nej, andra människors privatliv ska man inte snoka i. Det kan få konsekvenser som "tappade förtroenden", misstänksamhet och en massa problem som de/man själv inte bett om.

    Alla mår bäst av att själv välja vilken man är förtroendefull med.

    Pok

    Mallatjuvläserintebralla

    SvaraRadera
  2. nu blir man ju nyfiken, vad var de förnågot?

    SvaraRadera